Här presenterar mejlbombaren Kung-Tung sina 10 senaste nyhetsbrev online.
2026-06-10
> Hej!
>
> Äntligen regn på östkusten!! bra för växtligheten. Västra Sverige snor alltid det mesta!!
>
> Det hattas lite fram och tillbaka med midsommar, en del krämpor som sätter käppar i hjulen? För er som är lite nya kan scrolla ner och se vad som gäller för en midsommarhelg, upplägget är mycket liknande på Båsenberga. Kan finnas rum kvar på Mjölby, fullt på Båsenberga midsommarafton.
>
> Tittar lite framåt och några vill hänga med till klassikerna Örbyhus 20e gången och snart även Burvik 6e gången, snart klassiker. Vi blandar och ger 6-10 juli, några till får gärna spika. Man kan välja båda eller bara en av resmålen.
>
> Det går bra nu! fick 41:- i Elstöd, där satt den??
>
> Snart Fotbolls VM i Nordamerika och några helt ointresserad och en del tittar på allt. Det känns som VM i girighet, en del biljetter går på 10.000:-? och en öl kostar 18 dollar = 160:- och en vattenflaska 70:-? Sverige möter Tunisien natten mot måndag 15 juni och inga konstigheter med det, Tunisien som spelar en match till i Mexiko sen spelar dom sin sista match i USA och om Tunisiska supportrar vill in i USA så måste dom betala 15.000 dollar i deposition, 130.000:-?? förstår ingenting! sköter dom sig inte så ryker pengarna. Få biljetter sålda på många håll, bra!!!
>
>
> Midsommarpaketet 18-21/6-2026 Mjölby/Miskarp Hotell för typ 20e gången
>
> 3 st logi
> 3 st frukostbuffé
> 2 st greenfee helg 18 hål
> 1 glas välkomstbubbel
> 3 st kvällsbuffér inkl. kaffe & efterrätt
> 1 st sillunch & 1 öl eller 1 glas vin midsommarafton
> 1 st lättare lunch (tex. räkmacka)
> 1 st jordgubbstårta & Kaffe
>
> Pris: 5865kr/person
> _Priset avser del i dubbelrum_
>
> För midsommarpaket i enkelrum:6655kr/person
>
> Midsommarpaket "ställplats": 3995kr/person
>
> 2 st helg greenfee 18 hål
> 1 glas välkomstbubbel
> 3 st kvällsbuffér inkl kaffe & efterrätt
> 1 st sillunch & 1 öl eller 1 glas vin midsommarafton
> 1 st lättare lunch (Räkmacka) lördagen
> 1 st jordgubbstårta & Kaffe
> 3 st frukostbuffé
>
2026-06-08
> Många fina golfdagar senaste tiden men nu är välbehövligt regn på ingående lite huller om buller i vårt avlånga land.
>
> Midsommar ser ok ut men några som fått vika ner sig av olika anledningar men några som hoppat på också. Det är något speciellt med Midsommar, trist kanske att sitta hemma och uggla, kan finnas rum kvar både på Båsenberga och Mjölby/Miskarp hotell
>
> Jag ska börja plocka lite med Örbyhus och Burvik, lite av en tradition, ev en natt på Örbyhus med två golf och två nätter Burvik och två golf, oavsett så mejlar du som vill med på båda eller bara ett av anläggningarna, datumen är inte skrivna i sten!!!
>
> Snart lite mer golf i storstan, vi måste ju använda Golfamore korten, hoppas ni ute i landet har betat av några banor med Golfamore.
>
> Leffe
>
>
>
>
>
>
> Lite halvlugnt i Mellanöstern ett men nu full rulle igen?
>
2026-06-01
Hesa Fredrik
Hörde honom nyss! Det är ju första måndagen i månaderna och 15.00 hördes han över nejderna Maj var riktigt bra även om det behövs regn och en del är på väg.
Jag har ganska bra koll på midsommar, alltid några ändringar när det är två stora gäng på två ställen, det finns plats kvar på Mjölby ev ett rum på Båsenberga
Leffe
Lite härligt galen helg i Stockholm, Stockholm Maraton med 25.000 som lubbade och minst lika många som kollade på och hejade. Elitloppet över två dagar med 20.000 travtokiga och ett Sto vann och slog världsrekord!!!, duktig tjej! Sen var det väl 20.000 pers som såg Sirius tvålade till "gnaget" på Strawberry . allt var inte skoj, en tunnelbana stod stilla i tre timmar och folk fick göra sina behov kreativt!!
Sportnytt i går värmde. En Singelgolfare var med där, Owe "fiskarn" Ohlsson, enda nu levande från VM truppen 1958. Snart 88 bast. Han är bästa medlemmen genom alla år!! Han ringde upp då och då och frågade om han betalat medlemsavgiften, det har du nog gjort och så har du innestående från den aktiviteten du missade. Jag är inte säker på det sa glada Owe och betalade medlemsavgiften (250:- på den tiden) två gånger per år?? hade varit fint med flera Owe?
2026-05-29
Hörde honom nyss! Det är ju första måndagen i månaderna och 15.00 hördes han över nejderna Maj var riktigt bra även om det behövs regn och en del är på väg.
Jag har ganska bra koll på midsommar, alltid några ändringar när det är två stora gäng på två ställen, det finns plats kvar på Mjölby ev ett rum på Båsenberga
Leffe
Lite härligt galen helg i Stockholm, Stockholm Maraton med 25.000 som lubbade och minst lika många som kollade på och hejade. Elitloppet över två dagar med 20.000 travtokiga och ett Sto vann och slog världsrekord!!!, duktig tjej! Sen var det väl 20.000 pers som såg Sirius tvålade till "gnaget" på Strawberry . allt var inte skoj, en tunnelbana stod stilla i tre timmar och folk fick göra sina behov kreativt!!
Sportnytt i går värmde. En Singelgolfare var med där, Owe "fiskarn" Ohlsson, enda nu levande från VM truppen 1958. Snart 88 bast. Han är bästa medlemmen genom alla år!! Han ringde upp då och då och frågade om han betalat medlemsavgiften, det har du nog gjort och så har du innestående från den aktiviteten du missade. Jag är inte säker på det sa glada Owe och betalade medlemsavgiften (250:- på den tiden) två gånger per år?? hade varit fint med flera Owe?
2026-05-13
Det kan nog ha muttrats lite senaste dagarna men vi vet alla att regnet behövs. Kanske muttras lite extra i Gävle där båda banorna är stängda på grund av regn? ni kommer igen!
Har saknat lite golfare till Mjölby men nu börjar det hända lite, räknar med några till så lätt plus 30p Båsenberga, där blir vi 23-24p och där många ökat på från två till tre nätter. Mia och Maggans "fel" som ville komma tre nätter, normalt två och vips har många många hängt på med på tre nätter?
Leffe som blev smittat av en "gnagare" och blev AIK:are över natten, Nu har dom hittat Hanta antivirus så nu är jag jag Djurgårdare igen?
Annars galet som vanligt runt om i världen! Förhandlings geniet Trump ska mäta sig på Kinas president, kan gå hur som helst.
Ätter värre , Felicia har tappat rösten? Hur ska det gå hur ska det sluta!
Fet pub 22 maj i Sthlm typ en Båsenberga-Mjölby pub???!!!
2026-05-12
> Det efterlängtade regnet kom till slut? Vi golfare och många andra vill ju att det gärna får regna på nätterna men inte på dagarna, fortsätt att vilja!!!! Det blir vad det blir.
>
> Midsommar! Det finns några platser-rum på Miskarp Hotell Mjölby GK och på Båsenberga men man måste bestämma sig mycket snart om man inte redan har gjort det. Basta!
>
> Det har blivit ett nästan hysteriskt tjat om Hanta viruset, jordens undergång, lås in alla!!! En hel drös med experter har sagt att det inte är i närheten av Covid men jag blev smittad av en "gnagare" i går och befarade det värsta som har besannats , jag vakande upp idag och har blivit AIK.are ?
>
> f.d Djurgårdsleffe
>
>
> Golf i Storstockholm nu på fredag, en Bosse spelar gärna Bodaholm igen, den banan är typ i kanonskick. Någon som ska spela annan bana på fredag? Bosse är flexibel
>
2026-05-08
Lite tjatigt väder! mycket bra för oss golfare även om det är frostigt på nätterna. Lite regn är på väg men kanske betoning på lite. Torrt i markerna och skrutt för bönderna, såg att första gröna sparrisen skördades i Skåne i förrgår. Dom såg lite klena ut, lite "sparris stuk" på dom. Det blir vad det blir.
Minst sagt klent med golf från min sida så ingen fredagsgolf eller annat i Sthlm men många andra är ju drivande, kanske några med min hjälp kan ta tag i det. Hoppas många redan har använt Golfamore kortet, jag har några få kvar sen är det slut på "rean" sen får man köpa direkt av Golfamore, 450:- för PLUS digitalt och 470:- för fysiskt, mejla först!
Till Midsommar är det som vanligt bra tryck 2-3 platser kvar till Båsenberga i e-rum sen är det d-rum som gäller. Mjölby 6-7 platser kvar av 37 rum. 6 veckor idag till midsommarafton så vi har tid att spela på. Vore kul om någon "ny" tar chansen och hoppar på. Mjölby har aldrig tagit emot Golfamore men nu så gör dom det så ni som vill spela på ankomstdagen 18/6 så går det bra, har fått "order" att boka ett gäng bollar från typ 13.00, bra uppladdning inför middagen. Vi som åker till Båsenberga och kör tre nätter som många valt så kommer vi på onsdagen och spelar med Golfamore på torsdagen.
Leffe som 100% INTE tittade på partiledardebatten häromdagen. Frågor blir ofta motfrågor och det avbryts stup i ett och väldigt mycket "käbbel" Ingen vill ha sämre sjukvård,skola,miljö o.s.v Några vill ha färre Samer eller hur var det, färre renar!??
Det börjar röra på sig i Hormuzsundet igen och som vanligt tar Trumpen i från fotsulorna, han ska göra allt mellan himmel och jord innan ändrar sig och kör på vi väntar ett par veckor till. TACO det blir vad det blir.
Sir David Attenborugh 100 år! Måste va att har varit ute mycket i naturen och givit oss många fantastiska naturfilmer.
Sveriges fotbolls VM låt borde vara Brandsta City Släckers, kom precis ut!!. Funderar på att köpa en finalbiljett som spelas i New Jersey, dyraste ligger på 300.000:-? Har inte dom pengarna men om ni alla swishar 2.000:- var till mig så kan det gå?
2026-05-04
> Det blev kanonstart på Maj med 23-27 grader runt om i landet 1-2 maj, kanske i längst upp i norr. I går däremot var det rent kallt hemma hos mig i huvudstaden 6-8 grader. Vi var ett gäng 1 maj i Stockholm som skulle ut på årets första ute pub! Nu var det flera som kände för samma sak, det blev svårt att få alla 14 p på samma ställe, huggsexa om platserna. Torrt i skog och mark, räknade till 9 bränder runt om i landet, kontroll på dom nu. Det ser klent ut med regn, redan bevattningsförbud på Gotland fram till September. 40-50mm strilregn över två dygn skulle gör susen, inte minst för spannmålsbönderna.
>
> Nä det gäller länsmatchen Östergötland-Stockholm 18-19 maj så blir den inte av tyvärr, Stockholm har bara 4½ pers som är sugna, en gubbe kan bara spela en av dagarna?
>
> Midsommar blir givetvis av för 24 året på raken, idag är det exakt 24 år sen Singelgolf hade sin första resa, 8 damer och 8 boys åkte till Frösåker Västerås.
>
> Här kommer listorna som dom ser ut nu inför midsommar, jag har säkert missat någon eller missat någons inbetalning, drygt 6 veckor kvar så vi hinner med att ställa allt till rätta. Tar med båda listorna till alla, kan vara kul för som varit med en längre tid och se vem ska var. Två hurtiga tjejer ville stanna 3 nätter på Båsenberga, Mia och Margareta, ons-tors-fred hem lördag och vips var det fler som ville, påminn hur många nätter du vill, brukar vara två nätter men många kör tre nätter nu.
>
> Mjölby 3 nätter tors-fre-lörd hem söndag
>
> 1 Marianne Ahlsson d-rum ?
>
> 2.Marianne Tjärnlund d-rum ? Vovven Boris?
>
> 3. Tommy Lindblom husbil? 400:-
>
> 4. Carolina Malmborg e-rum 400:-
>
> 5 Isabel Lundblad e-rum 400:-
>
> 6. Christina Isaksson e-rum 400:-
>
> 7. Bengt Jonasson e-rum 400:-
>
> 8. Gunnar Andersson e-rum ?? missat dig eller
>
> 9. Kjerstin Sigeti e-rum 400:-
>
> 10. Carine Stragne e-rum 400:-
>
> 11. Rolf Österholm e-rum 400:-
>
> 12. Maria Wenne d-rum 400:- Birgitta Stockhaus ?
>
> 13. Karin Wandel e-rum 400:-
>
> 14. Gunnel Barkeby e-rum 400:- Golfbil
>
> 15. Yvonne Mattsson e-rum 400:- Golfbil?
>
> 16. Jan-Erik Carlsson e-rum 400:- Golfbil
>
> 17. Olle Lennmark e-rum 400:- Golfbil
>
> 18. Lotta Hallman e-rum 400:-
>
> 19. Per Ekström e-rum 400:- Golfbil?
>
> 20. Harriet Nordenberg e-rum 400:-
>
> 21. Gunnel Wirsen e-rum 400:-
>
> 22. Kerstin Moberg e-rum 400:-
>
> 23 Tommy Eriksson e-rum 400:-
>
> 24 Barbro Goldberg e-rum 400:-
>
> Janne Holmgren?
>
> Båsenberga
>
> 1. Leif Björkman e-d rum golfvärd? 3 nätter
>
> 2. Ulf Niregård e-rum 400:-
>
> 3. Hans Eklund e-rum 400:-3n
>
> 4. Olle Astemo e-rum 400:- 3n Golfbil
>
> 5 Yvonne Netterberg e-rum 400:- Golfbil
>
> 6. Morag Eriksson e-rum 400:-
>
> 7. Björn Zetterberg e-rum 400:- n.b.!
>
> 8. Harald Fäldt e-rum 400:- 3n
>
> 9. Mia Gärdin e-rum 400:- 3n
>
> 10. Margareta Schauman e-rum 400:- 3n
>
> 11. Göran Forsberg e-rum 400:-
>
> 12. Lena Hammers e-rum 400:- 3n
>
> 13 Sören Blomqvist e-rum 400:-
>
> 14. Lena Ryden e-rum ?? missat dig?
>
> 15. Annki Damberg e-rum 400:-
>
> 16. Lennart Karlsson e-rum 400:-
>
> 17. Bosse Westh e-rum 400:- 3n
>
> 18. Marie Owe e-rum 400:- 3n
>
> 19. Bengt Hollander e-rum 400:-
>
> Catherine Steyskal?
>
2026-04-27
> Ser ut att bli en rivstart på Maj, andra bullar i fjol då det till och från var riktigt ruggigt, det blir vad det blir.
>
> Pang, pang, pang i vilda västern!! lite som det brukar vara!! USA är som vanligt, vem som helst kan köpa en puffra verkar det som. För en 10-15 år sen såg jag ett inslag på TV om en mellanstor stad, tror mellanvästern, där man fick ett gevär om man öppnade ett sparkonto? Jag kom ihåg när var yngre, länge sen nu, så fick man en Spargris?kändes mer rimligt!!
>
> Leffe
>
>
>
>
> 1 maj, årets första utepub, kan bli uppemot 22+ Rörstrandsgatan, var? där vi får plats sms gäller
2026-04-21
Nu är det "slagsmål" om bästa lunchplatserna både här och där, i Estocolmo. Kalla nätter men underbara dagar. Illavarslande för Champagne distriktet? druvorna fryser bort!! Dom får köra med fläktar och eldtunnor för att få dom att överleva. Lite för bra väder och för lite regn!! Väldigt lågt vattenstånd i Vättern men ännu värre i Skåne och Vombsjön så förser 7 kommuner med dricksvatten, blir det bevattningsförbud på golfbanorna? hujeda Jag brukar par gånger om året heja på "mina" spannmålsbönder som tangerade rekordet förra året med 5.9 miljoner ton, nu behöver ni vårregn.
Länsmatchen Östergötland-Stockholm ser så där ut, typ 5 i varje lag, vet att fler vill vara med.... kom igen nu
Midsommar ser alltid bra ut men man får inte vela, slanta in 400:- för arr: och prisbord, schip, puttävling m.m. 400:- swish 0739 80 25 06 blir det skrutt och du inte kan vara med så swishar jag tillbaka.
Leffe
VM i "sandlåde krig" rullar på mellan USA och Iran, händer inte mycket, möte idag!! runt 800 fartyg som vill ut med olja och gas och lika många som vill in genom Hormuzsundet.
Jag brukar googla en del på singelgolfare som jag inte hört av på länge, blir lite orolig om dom är med i matchen. Jag kollar mycket på YOU tube och det dyker upp alla möjliga klipp och ofta dyker Chubby Checker och det är alltid The Twist ,många svartvita klipp , googlade på honom för att kolla när han gick bort!! Fel, han lever och fyller 85 bast i oktober?
Till toppen